7:21 PM

Swettenham Pier Cruise Terminal - Siri 1

Kita berjumpa lagi.......

Aku ditugaskan mula-mula sekali di Butterworth, keja lak dengan 3 shif, mkn tido jangan cakap la semua berterabur... aku rasa penyebab badan aku naik mcm ni pun ada kena mengena dengan profesion aku sekarang ni haha

Setelah selesa keja kat sana satu arahan dari bos besar (bukan abg besar) aku terima, aku diarahkan bertukar ke Penang untuk ambik alih abg kawasan yang ditinggalkan oleh abg kawasan terdahulu....

Maka bermula la hidup aku kat Swettenham Pier ni (sebelum terminal baru ni siap ni nama dia)

Untuk makluman semua dulu terminal ni dibina pada tahun 1903 (lama tak haha) dulu terminal ni adalah terminal pertama dibina di Penang bukan untuk kapal persiaran tetapi sebagai terminal untuk kapal-kapal kargo... Ko tak percaya tengok ni....

cuba korang tengok ni la gambar lama terminal Swettenham Pier ni masa tu gudang-gudang lama pun ada lagi.....

ni ada lagi satu picture...


ce korang tengok atas dermaga siap ada rail track lagi haha


nanti kita sambung lagi fungsi terminal ni jangan ketinggalan....

0 comments:

Post a Comment